آخرین مطالب ما را در کانال تلگرام دنبال کنید عضویت
rezaranjbar سایت شخصی رضارنجبر جلودار
مدیر سایت رضاگرافیک
ورود
sibbaner طراحی لوگو و هویت برند ریزاینو
بخش سفارش طراحی رضاگرافیک
ورود
وبلاگ

برای طراحی فونت از چه نرم افزاری استفاده می کنند؟

برای طراحی فونت از چه نرم افزاری استفاده می کنند؟

یکی از اشکال محبوب در این روزها فونت است که در زمینه‌های مختلفی مانند طراحی برشور و… کاربرد دارد. اما از چه نرم افزارهایی برای طراحی فونت استفاده می‌کنند و بهترین نرم افرارهای طراحی فونت کدام‌ها هستند؟ نرم افزارهای کاربردی و بسیار وجود دارند تا شما به راحتی و با سلیقه خود بتوانید یک فونت کاملاً اختصاصی طراحی کنید. در اینجا چند نرم افزار کاربردی ساخت فونت را معرفی می‌کنیم تا بتوانید به راحتی فونت اختصاصی خود را طراحی کنید. پس در این مقاله از رضاگرافیک با ما همراه باشید.

 

فونت کریتور FontCreator

FontCreator یکی از محبوب‌ترین ویرایشگرهای فونت است که هم برای طراحان گرافیک با تجربه و هم برای مبتدیان با ترکیب یک رابط بصری با ویژگی‌های حرفه‌ای مناسب است. آیا می‌دانستید که FontCreator اولین ویرایشگر فونتی بود که فونت‌های رنگی مقیاس پذیر را طراحی کرد؟ این نرم افزار به شما امکان می‌دهد به دلخواه با پارامترهای مقیاس پذیری حرکت کنید زیرا از پسوندهای رنگی COLR و SVG پشتیبانی می‌کند.
علاوه بر این، ویرایشگر به شما امکان مشاهده، ایجاد، ویرایش و حتی اشکال زدایی پیچیده‌ترین فونت‌ها را به لطف ویژگی OpenType آن می‌دهد. بیایید به سرعت ویژگی‌های کلیدی آن را مرور کنیم:
• نمای کلی فونت با دسته‌ها: دسترسی سریع و آسان به حروف، زیر مجموعه کاراکترها و محدوده‌های یونیک
• از نوع باز، نوع واقعی و قالب فونت باز وب پشتیبانی می کند
• طراحی فونت با کیفیت بالا
• بهینه سازی کانتورها
• فونت‌های رنگی مقیاس پذیر

 

فونت لب استودیو Fontlab Studio

FontLab یک ویرایشگر فونت حرفه‌ای است که برای طراحان گرافیک و تایپوگراف‌ها ساخته شده است. آخرین نسخه نرم افزار، FontLab 7، نه تنها به شما امکان می‌دهد تایپ فیس‌ها را طراحی کنید و فونت‌ها را ایجاد یا تغییر دهید، بلکه به ترسیم، فاصله، هسته، اشاره و … فونت‌های دسکتاپ، وب، رنگ و متغیر OpenType برای هر سیستم نوشتاری یونیک نیز دسترسی دارید.
FontLab با داشتن حداکثر ۳ محور طراحی و ۱۶ بخش اصلی، به شما امکان می‌دهد خانواده‌های فونت گسترده‌ای را ایجاد کنید که از نظر وزن، عرض یا جنبه‌های دیگر متفاوت هستند و آن‌ها را از طریق طراحی چند زبانه، فاصله‌گذاری و هسته‌گذاری تا اشاره‌های خودکار و دستی و اسکریپت‌نویسی پایتون مدیریت کنید. بیایید به سرعت ویژگی های کلیدی آن را مرور کنیم:
• گردش کار یکپارچه کامل برای ایجاد فونت
• مدیریت خانواده فونت
• الگوریتم ترکیبی پیشرفته: فونت‌های مستقل را به خانواده فونت‌های درون قطبی تبدیل می‌کند
• پشتیبانی از رمزگذاری هر کاراکتر یونیک
• تایپوگرافی پیشرفته با طرح‌بندی OpenType: کلاه‌های کوچک یا لیگاچر با نحو استاندارد صنعت Adobe FEA
• پیش‌نمایش OpenType:به شما امکان می‌دهد تأثیر ویژگی‌ها، از جمله نحوه تعامل آن‌ها را ببینید

 

SummitSoft Graphic Design Studio

Graphic Design Studio یک نرم افزار حرفه‌ای برای تصویرسازی و طراحی توسط SummitSoft است که ابزارهای تایپوگرافی عالی را ارائه می‌دهد. بیایید به سرعت ویژگی‌های اصلی آن را مرور کنیم:
• متن و فونت را تغییر دهید: کنترل صورت فونت، رنگ، اندازه، شکل، طرح، طراحی، تنظیم تاکید، سفارشی کردن تراز، فاصله کامل، اضافه کردن زیرنویس و متن زیرنویس برای دادن یک مزیت خلاقانه به هر قلم
• ویژگی‌های تایپوگرافی پیشرفته مانند لیگاتورها، گلیف‌ها و موارد دیگر
• تنوع بسیار زیاد سبک‌ها و متریال‌های آماده، انتخاب بافت‌ها، آیکون‌ها، فونت‌ها و پس زمینه‌ها، جلوه‌های ویژه طراحی شده و تغییر شکل‌ها
هر فونت منحصربه‌فرد است و در جای دیگری یافت نمی‌شود، و همین امر باعث می‌شود که قلم‌های خلاق منبعی عالی برای پروژه‌های بی‌نظیر باشند. در حالی که مجموعه‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد مانند قلم‌های خلاقانه علمی-تخیلی، قلم‌های خلاقانه، قلم‌های خلاقانه کلاسیک، قلم‌های خلاقانه کمیک و موارد دیگر، می‌توانید همه آن‌ها را در مجموعه FontPack Pro Master با بیش از ۷۰۰۰ فونت داشته باشید.

 

Glyphs

یکی از نرم‌افرارهای حرفه‌ای ساخت فونت مختص سیستم عامل میکینتاش که اگه بهترین نباشه حتما جزو بهترین‌هاست. رابط کاربری ساده‌ای داره و اگه با ایلوستریتور کار میکنید گزینۀ مناسبیه چون تقریبا همون کلیدهای ترکیبی رو برای انجام کارهای طراحی داره. جامعه کاربری خوب، بروزرسانی‌های متعدد و ارائه یه نسخۀ رایگان برای تست از جمله مزایای دیگه این نرم‌افزار هست.

 

Robofont

یکی از رقبای اصلی Glyphs بازهم مختص سیستم عامل میکینتاش، با رابط کاربری ساده و مینیمال که چیزهای اضافی رو بیرون ریخته تا یادگیری و استفادش رو ساده‌تر کنه. روبوفونت با زبان برنامه نویسی پایتون نوشته شده و به هر کسی که علاقمند باشه اجازه میده اکستنشن دلخواهش رو بنویسه و داخل برنامه ازش استفاده کنه. علاوه بر این مدعیه که کاملا بر پایه استانداردهای فرمت ufo کار میکنه که خود این میتونه یه نقطه قوت تعیین کننده باشه.

 

Fontforge

به جرات میشه گفت فونت‌فورج جاه‌طلبانه ترین پروژۀ نرم افزاری متن باز و رایگان جهان برای ساخت فونته که فرمتهای زیادی رو پشتیبانی میکنه. این برنامه با اینکه از تکنولوژی‌های روز مثل فونت‌های متغیر و رنگی عقب مونده و ابزارهای زیادی هم نداره اما هنوز هم مهم و قابل استفادست. فونت‌فورج علاوه بر پشتیبانی از مکینتاش و ویندوز، از سیستم عامل‌های مبتنی بر لینکوس هم پشتیبانی میکنه.

تمام فونت‌های داخل این سایت(غیر از نسخه‌های متغیر) تا این تاریخ(۱۳۹۹/۱۲/۲۰) با فونت‌فورج ساخته شدن. مثل فونت پینار

 

Fontgrapher

این برنامه ساخت فونت شامل که شامل تمام حروف و اعداد است و فونت را ویرایش و به شکل دلخواه تغییر می‌دهد. فونت هایی طراحی شده با این نرم افزار در محیط ویندوز و تمامی نرم افزارهای گرافیکی قابل استفاده هستند و فونت‌ها را با ۳۲۰۰۰ قلم و یا فرمت‌ های فونت مختلف طراحی می‌کند.