آخرین مطالب ما را در کانال تلگرام دنبال کنید عضویت
rezaranjbar سایت شخصی رضارنجبر جلودار
مدیر سایت رضاگرافیک
ورود
sibbaner طراحی لوگو و هویت برند ریزاینو
بخش سفارش طراحی رضاگرافیک
ورود
آثار و معرفی هنرمندان آرشیو ایده ها ایرانی پوستر گالری و ایده

۱۰ اثر از هنرمندان جوان ایرانی در هفته گرافیک استانبول

براساس دعوت دپارتمان طراحی گرافیک «دانشگاه هنرهای زیبای معمار سنان استانبول» از مدرسه ویژه، تعدادی از هنرجویان این مدرسه با راهنمایی‌های مجید عباسی در مسابقه طراحی پوستر با موضوع «فجایع انسانی دنیای پیرامون ما» شرکت کردند.
در این مسابقه که به مناسبت نکوداشت هفتادمین سال تولد و پنجاهمین سال کار حرفه‌ای «پروفسور صادق قره مصطفی» برگزارشد، ۸۰ پوستر از میان ۴۴۰ پوستر ارسالی مراکز آموزشی کشورهای مختلف توسط هیات داوران انتخاب و به نمایشگاه راه یافتند که از میان آنها ۹ اثر متعلق به ۸ هنرجوی مدرسه‌ی ویژه است.
رسول خسروی، الهام اسحقی، مصطفی بهزادی، سمیرا عدیلی پور، حامد شاملو، پریزاد حسینی، پونه شفیعی و بهنام عزیزی از مدرسه ویژه در میان پذیرفته شدگان هستند.

ماکسیم آربوزوف، رالف بورخاردت، نیکی گونیسن، صادق قره مصطفی، امره سنان، آسترید استاورو، وحید تونا و هالوک تونسای آثار ارسال شده را داوری کردند.
جایزه نفر اول این مسابقه، یک هزار یورو است که به «میشل سانتلا» از کشور ایتالیا – دانشگاه CFP Bauer di Milano – Armando Milano تعلق گرفت و در میان ۵ نفر برگزیدگان مورد تقدیر، نام رسول خسروی به چشم می‌خورد.

علاوه بر این با موافقت پروفسور صادق قره مصطفی، ۵ نفر از هنرجویان مدرسه ویژه نیز در کارگاه‌های تخصصی ۵ روزه این رویداد پذیرفته شده‌اند که با راهنمایی ماکسیم آربوزوف، رالف بوخاردت، نیکی گونیسن (پرزیدنت AGI) و وحید تونا از ۲۹ فروردین تا ۲ اردیبهشت در دانشگاه معمار سنان برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد. محمدرضا خاکساری، پریزاد حسینی، سمیرا عدیلی پور، بهنام عزیزی و پونه شفیعی ۵ هنرجوی شرکت کننده در کارگاه های تخصصی خواهند بود.

هفته‌ی گرافیک استانبول که هر ساله در این شهر برگزار می‌شود به مناسبت بیستمین سالگرد این رویداد مهم، «گرافیست ۲۰» نام گرفته است.
گرافیست ۲۰ امسال از ۱۸ آوریل تا ۱۸ می (۳۰ فروردین تا ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵) با مدیریت پروفسور صادق قره مصطفی طراح گرافیک نامدار ترکیه، که یکی از پایه‌گذاران هفته گرافیک استانبول است برگزار می‌شود.

منبع : یاقوت

رمز را می توانید کپی کنید ، به کوچک بودن و فاصله حروف در هنگام تایپ دقت کنید.